Första dagen på sista terminen

Kategori: Allmänt

Heej på er! 
 
Idag började alltså termin 6 (sjukt)! Jag missade introduktionen imorse eftersom jag var på hudmottagningen. Allt gick bra där, en läkare kollade igenom hela min kropp efter elaka leverfläckar (scannad uppifrån och ner, haha), men nu är jag friad ;) Woho. Sedan hade vi föreläsningar om teamarbete (kunde knappt sitta still för att jag var så uttråkad) och akut omhändertagande (yaay, äntligen något intressant och användbart!). 
 
Jag kommer ha fullt upp framöver, men ska försöka att ta allt som det kommer, en sak i taget (intalar mig själv). Känner mig nervös för i stort sett allt, men när vi väl börjar skriva C-uppsatsen är allt annat klart i alla fall. 
Den här veckan består av: 
- Simulering (vi ska agera i simulerade akuta situationer, senare i vår ska vi göra typ samma grej tillsammans med läkarstudenter).
- Metodövning (öva alla praktiska metoder vi lärt oss under utbildningen).
- S-HLR (Hjärt- och lungräddning för sjukvårdspersonal. Det är 3e gången vi har HLR under utbildningen, men man måste ju uppdatera sig/repetera hela tiden).
- Patientfallsundervisning
- .. plus förberedelser inför alla dessa moment. 
Tänkte också hinna med träning (det var länge sen sist), plugg inför praktiken, söka jobb och TA DET LUGNT :) 
 
Hoppas att ni alla har det bra! <3 
  
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: